De nieuwste bloemen- en plantenexperience van Nederland, heeft haar deuren op 1 juli 2020 geopend. Het gebouw met kleurrijke gevelbeplating, die de Nederlandse bloembollenvelden representeert, is een echte eyecatcher in Aalsmeer.
De bezoekers lopen zelfstandig door de 14 verschillende shows, films en ruimtes waarin zij op spectaculaire wijze de magie van echte en virtuele bloemen beleven. Bij de entree krijgt de bezoeker een bandje met een RFID chip, hiermee kan de bezoeker zijn of haar persoonlijke bloem en plant- voorkeuren aangeven. Je kunt kiezen welke kleur bloem jij het mooist vindt, maar op dit bandje worden ook jouw selfies opgeslagen, zodat je deze thuis nog eens kan bekijken.
De favoriete bloemen, planten en foto’s worden verwerkt in de verschillende shows, hierdoor wordt FloriWorld écht een persoonlijke beleving. Er is een bloemenveiling waar je het veilingspel kunt spelen met echte FloriCoins en kunt bieden op een boeket bloemen dat je kunt houden, weggeven of doneren aan een goed doel. Maar er is ook een 4D-film over bruidegom Daan die op weg naar zijn bruiloft zijn bruidsboeket vergeet en in een tulpenveld belandt.
De expositie is ook online te bekijken, zodat je alvast kunt zien wat je kunt verwachten. Zie https://floriworld.nl/online/
Collegabedrijf DeFine leverde de interactieve techniek: De aansturing van de apparaten en het beheer van de content. Speciaal aan dit systeem is de personal experience voor de bezoeker.
Lichtpunt verzorgde de basisverlichting en het tentoonstellingslicht in opdracht van Kranendonk Experience Company.